Пам’ятка для учнів – профорієнтація

Пам`ятка для учні 9 класу

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомити з людьми, які їх представлять.

3. Вислухати думку батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.

4.Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.

5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити ( дослідити ) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.

7.Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.

8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.

9. Зробити вибір.

10. Упевнено йти до мети.

Професійних вам успіхів і досягнень!

Основні помилки у виборі професії:

1. Поділ на “престижні” й ” непрестижні ”.

2. Ототожнення навчального предмета з професією.

3. Перенесення ставлення до людини за професією.

4. Вибір під чиїмось впливом.

5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.

6. Вибір під впливом певних обставин.

7. Думки про легке життя.

Типові помилки при виборі професії:

1. Вибір професії «за компанію». Часто молода людина або дівчина, які не знають своїх здібностей, просто вступають в той же навчальний заклад, що і їхні друзі.

2. Вибір престижної професії. В даний момент престижними вважаються професії економіста, програміста, юриста, політолога, журналіста та ін. Інтерес до них є у більшості випускників шкіл, але не у всіх є здібності до цих професій.

3. Ототожнення навчального предмета з професією. Наприклад, учениця добре пише твори і вирішує, що її покликання – журналістика. Однак, професія журналіста передбачає часті поїздки, вміння вникати в різні сфери діяльності і стосунки між людьми, а не тільки написання статей.

4. Ототожнення професії з конкретною людиною, яка подобається. Наприклад, молодший брат захоплюється старшим, що займається бізнесом. З любові до брата він теж вирішує, що це його покликання. Але це далеко не завжди відповідає дійсності.

5. Невміння розібратися в собі, своїх схильностях, здібностях і мотивах

Допомога в самопізнанні можуть надати психологи, фахівці з профорієнтації, вчителі, батьки, спеціальна література.

Основні правила вибору професії

1. Дізнайся як можна більше про різні професії (інформація від вчителів, психолога, батьків, знайомих з літератури, Інтернету і т.п.), щоб було із чого вибирати.

2. Склади для себе оглядову схему для орієнтації в світі професій. Не забудь включити в неї інформацію про основні вимоги, які ставить професія до особистих якостей людей.

3. Збери інформацію про те, які професії користуються попитом сьогодні на ринку праці, і які будуть потрібні через 3-5 років.

4. Розглянь можливості і обмеження, які обумовлені особливостями твоєї сім’ї, а також можливості і обмеження, обумовлені твоїми особистими якостями.

5. Визнач для себе головні цілі: ким хочеш стати, яку роботу хочеш виконувати, чого досягти в житті?

6. Оціни свої ресурси: здібності, нахили, здоров’я особливості характеру і темпераменту.

7. Співстав свої ресурси і вимоги, які пред’являє обрана тобою професія до людини; в ідеалі вони повинні співпадати,

8. Не забудь проконсультуватись з лікарем, щоб не вибрати професію, яка тобі протипоказана за станом здоров’я.

9. Вибери навчальний заклад (професійне училище, ліцей, коледж, технікум, ВНЗ, курси і т.п.), де би ти зміг отримати обрану професію

10.Підбери запасні варіанти цілей і шляхів їх досягнення на випадок виникнення нездоланних перешкод.

11.Обдумай свій вибір ще раз, оціни кожний свій крок. 12.Звернись за консультацією до спеціаліста-профконсультанта, якщо на якомусь етапі вибору професії у тебе виникли труднощі.

Профорієнтаційний буклет для молоді

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ

1. Інформацію про професійні плани дитини можна одержати тільки в ході відвертої розмови з нею, ні в якому разі не на бігу. Найкраще завести розмову як би «до речі». При цьому намагайтеся проявляти терпіння, такт і щиру зацікавленість.

2. Якщо старшокласник не може чітко сформулювати свої плани, треба спробувати зрозуміти, з чим це пов’язано.

3. Корисно запропонувати дитині попрацювати на канікулах, вибравши якесь конкретне заняття.

4. Якщо Вас засмучує професійний вибір дитини, не відмовляйте його і не забороняйте йому щось категорично. Намагайтеся з’ясувати, на чому грунтується його вибір.

5. Якщо старшокласник тільки мріє, а нічого не робить, треба допомогти йому скласти конкретний план, обговоривши, скільки часу у нього є і що необхідно встигнути.

6. Допоможіть своїй дитині підготувати «запасний варіант» на випадок невдачі на обраному шляху.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ

1. Вибір професії – складний і відповідальний крок у твоєму житті.

2. Не надавай вибір своєї майбутньої професії нагоді.

3. Користуйся інформацією професіоналів.

4. Професію треба обирати свідомо, з урахуванням своїх здібностей, внутрішніх переконань (тільки байдужі йдуть куди доведеться), реальних можливостей, зваживши всі «за» і «проти».

З ЦІЄЮ МЕТОЮ:

• Вивчи глибше самого себе: розберися в своїх інтересах (що тобі цікаво на рівні хобі, а що може стати професією), схильності, особливості свого характеру і фізичних можливостях.

• Подумай, які у тебе сильні і слабкі сторони, головні і другорядні якості.

• Ознайомся з професіями, які відповідають твоїм інтересам і здібностям. Прочитай більше книг, статей, журналів. Окресли попередньо обрану професію або групу споріднених професій.

• Поговори з представниками обраних професій, постарайся побувати на робочому місці цих фахівців, ознайомся з характером і умовами праці. Продумай, як і коли можна спробувати свої сили в цій справі практично – дій!

• Ознайомся з навчальними закладами, в яких можна здобути обрану професію.

• Зістав свої особисті якості і можливості з характером тієї професії, яку ти вибрав.

• Прийнявши рішення, не відступай перед труднощами. Будь наполегливий у досягненні намічених цілей.

Пам’ятка для учнів – профорієнтація

Пам`ятка для учні 9 класу

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомити з людьми, які їх представлять.

3. Вислухати думку батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.

4.Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.

5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити ( дослідити ) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.

7.Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.

8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.

9. Зробити вибір.

10. Упевнено йти до мети.

Професійних вам успіхів і досягнень!

Основні помилки у виборі професії:

1.Поділ на “престижні” й ” непрестижні ”.

2.Ототожнення навчального предмета з професією.

3. Перенесення ставлення до людини за професією.

4. Вибір під чиїмось впливом.

5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.

6. Вибір під впливом певних обставин.

7. Думки про легке життя.

Типові помилки при виборі професії:

1. Вибір професії «за компанію»

Часто молода людина або дівчина, які не знають своїх здібностей, просто вступають в той же навчальний заклад, що і їхні друзі.

2. Вибір престижної професії

В даний момент престижними вважаються професії економіста, програміста, юриста, політолога, журналіста та ін. Інтерес до них є у більшості випускників шкіл, але не у всіх є здібності до цих професій.

3. Ототожнення навчального предмета з професією

Наприклад, учениця добре пише твори і вирішує, що її покликання – журналістика. Однак, професія журналіста передбачає часті поїздки, вміння вникати в різні сфери діяльності і стосунки між людьми, а не тільки написання статей.

4. Ототожнення професії з конкретною людиною, яка подобається

Наприклад, молодший брат захоплюється старшим, що займається бізнесом. З любові до брата він теж вирішує, що це його покликання. Але це далеко не завжди відповідає дійсності.

5. Невміння розібратися в собі, своїх схильностях, здібностях і мотивах

Допомога в самопізнанні можуть надати психологи, фахівці з профорієнтації, вчителі, батьки, спеціальна література.

Основні правила вибору професії

1. Дізнайся як можна більше про різні професії (інформація від вчителів, психолога, батьків, знайомих з літератури, Інтернету і т.п.), щоб було із чого вибирати.

2. Склади для себе оглядову схему для орієнтації в світі професій. Не забудь включити в неї інформацію про основні вимоги, які ставить професія до особистих якостей людей.

3. Збери інформацію про те, які професії користуються попитом сьогодні на ринку праці, і які будуть потрібні через 3-5 років.

4. Розглянь можливості і обмеження, які обумовлені особливостями твоєї сім’ї, а також можливості і обмеження, обумовлені твоїми особистими якостями.

5. Визнач для себе головні цілі: ким хочеш стати, яку роботу хочеш виконувати, чого досягти в житті?

6. Оціни свої ресурси: здібності, нахили, здоров’я особливості характеру і темпераменту.

7. Співстав свої ресурси і вимоги, які пред’являє обрана тобою професія до людини; в ідеалі вони повинні співпадати,

8. Не забудь проконсультуватись з лікарем, щоб не вибрати професію, яка тобі протипоказана за станом здоров’я.

9. Вибери навчальний заклад (професійне училище, ліцей, коледж, технікум, ВНЗ, курси і т.п.), де би ти зміг отримати обрану професію

10.Підбери запасні варіанти цілей і шляхів їх досягнення на випадок виникнення нездоланних перешкод.

11.Обдумай свій вибір ще раз, оціни кожний свій крок.

12.Звернись за консультацією до спеціаліста-профконсультанта, якщо на якомусь етапі вибору професії у тебе виникли труднощі.

План з профорієнтаційної роботи

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.